5 Ağustos 2014 Salı

Crooked

                                                               
İşte benim meleğim ve 4 Temmuz 2013'den bu yana daha iyisini dinlemediğim müthiş şarkısı 'CROOKED' Türkçe anlamı 'Çarpık' MV'de de GD harbiden çarpık olmuş zaten.Şimdi bakınıyoruz efenim.


'Sonsuza kadar diye bir şey kesinlikle yok sonunda sende değiştin işte' diyerek başlıyor şarkıya meczup, şarkının başından sonuna kadar mesaj yağmuruna tutmuş dinleyenleri. Sözler her ne kadar ilk bakışta klişe gibi dursa da karmaşık ve ağır. 
Sonsuzluk diye bir şeyin var olmadığından bahsediyor, ben bunu 'Bu Dünyada sonsuzluk diye bir şey yok' olarak algılamak istiyorum. Müslümanım. Ölümden sonra bizleri sonsuz bir hayatın  beklediğine inanıyorum.G Dragon katıksız Hristiyan olduğu için hangi açıdan bakmış onu bilemem, biz sadece cümlelerine bakıyoruz öyle değil mi?
Her şeyin bir sonu var dostluk, arkadaşlık, aşk ,telefonlarımızın şarjı, sonsuz olan bir şeyden katiyen bahsedemiyoruz dünyada tabii.Sonsuz sevgi yok, sonsuz aşk hiç yok. GD ne demişti:
'Sende değiştin işte', insanlar hep değişir para bulur değişir, sıkılır değişir, yaşlanır değişir, büyür değişir bu böyle gider. Şahsen değişen, kendinden vazgeçen insanlardan nefret ederim ve fazlasıyla böyle insan tanıdım. GD'yi anlıyorum yani


Her insan öyle değil midir? Kendi yalnızlığının farkına vardığı zaman çoğunlukla dış dünyayı seyre dalacaktır ve karşısında hiç de kendi durumunda olmayan; mutlu ve gülümseyen insanlar bulacaktır o vaziyette iken yapabilecek tek şey öfkeni başkalarından çıkarmak gibi görünebilir hmmmm G Dragon burada bize biraz kötü örnek olmuş yalnızlığınızı içinizde yaşayın arkadaşlar öyle ortalığı dağıtıp millete sataşmayın sonucunda bir şey olduğu yok yalnız adam yalnız olduğu için değişen hiçbir şey olmaz kimse onu tınlamaz ki .


Üzgün olduğumuz zamanlarda, o hüzne ek olarak bizi daha beter kahreden şey, içerimizde ne olursa olsun, ne kadar karamsar olursak olalım hayatın hiçbir zaman harikuladeliğinden taviz vermemesi ve biz içten içe kendimizle boğuşurken o canım hayatın tadını çıkaran başka insanların varlığıdır.


Söylen söylen sonra zırvalıkları at kenara dağıtacağım de, işte insanoğlunun başka bir yanı, çabuk unutur; aslında unutamaz ama unutmuş gibi görünmek ister, içini kemiren o düşüncelerden kurtulmanın tek yolu kafanı başka taraflara çevirmektir iyi geldiğini sanırsın ama asla bir ilaç değildir.
'Aslında bu gece dağıtacağım ben' değil 'Bu gece çarpık olacağım ben' dedi GD fakat translate devrik, Türkçede böylesi daha uygundur





'Şekerle kaplı tesellini al götür' veya 'Şekerle kaplı tesellini bırak kenara' ikisi de aynı kapıyı çalıyor :) . Ve ben bayıldım bu cümleye.Şarkı başından sonuna kadar derin cümlelere sahip ama bence aralarında en anlamlısı bu Birini teselli edeceksen o konuşma şekerle kaplanmıştır yatıştırmaya çalıştığın kişiye karşı iyi olursun, güzel şeylerden bahsedersin, yeri geldiği zaman onu översin , sevildiğinden falan bahsedersin .Ve tüm bunlar sadece şekerle kaplanmış sözlerdir...


Ben şarkıların gerçek olduğuna inanırım. Bence sözler yazan kişinin duygularının kağıda yansımasıdır. Sizce de Ji Yong fena vaziyette değil mi?. Canım ya gel bir başını okşayayım kim yaptı bunu sana o salak salak eeeeg o pis.





Ben bu şarkıya bayıldım hemen indirip sıkılana kadar dinlemek istiyorum diyorsan; BURAYA TIKLA
Bu adam bir harika dostum MV'nin yapımına bakmak istiyorum diyorsan;BURAYA TIKLA
Konserine gitmeyi çok isterim ama maalesef videoya bakınma şansım var bir bakınsam fena olmaz diyorsan;BURAYA TIKLA
Paylaşımlar tamamen bana aittir
Şarkıyı anlamıyorum Türkçe altyazılı olsa iyi olurdu diyorsan; BURAYA



2 yorum:

  1. Gidip bıkana kadar Crooked dinleyeceğim anasını satayım öyle anlatmışsın şarkıyı :D Aslında mim haber vermeye geldimdi ama yorum yapmadan geçemedim :D Evet evet mimlendin!! Hadi bakayım göreyim seni maket kocana da selamlar :P

    YanıtlaSil
  2. Ahaha dinle dinle eleştirmen kardeşim :D Mimledin mi beni? çok yaşa hemi bende yapacak bir şeyler arıyordum :D
    Ve aleyküm selaaaaam :P

    YanıtlaSil

Sevgili okur,
Yorumunun hazinem olacak.