24 Ağustos 2014 Pazar

Ice Bucket Challenge Çılgınlığı

Behlül kaçar dediydim ama vazgeçtim :P
O bir anlık gazmış bir güne geçti gitti.Yay kızı olarak çok çabuk karar verip kararından cayan bir insanım huyum kurusun :)

Şu sıralar fazlasıyla gündemde olan, sanatçıların ALS hastalığına destek için başlarından aşağı kovayla buzlu su döktükleri Ice Bucket Challenge uygulamasını hepimiz biliyoruz.
Peki bu işsizliğin amacı nedir?
Amaç o suyu kafandan aşağı dökünce onların acısını bir nebze olsun hissedebilmek imiş.O an kalp bir anda heyecanla atıp sonra bir saniye süre zarfında duruyormuş.
Empati kuruyorlar akılları sıra ama sen o suyu dökerken niye kahkaha atarsın e be kardeşim?
Hasta kardeşlerimizin acıyı hissettiklerinde gülümsediklerini hiç sanmıyorum.
İtiraf ediyorum bende ilk başlarda Vaoo adamlar anlayışlılar falan gibi tepkiler göstermiştim nasıl da anlıyorlar hastaları çok tatlılar aish aish diyordum. Ama sanırım eğlence daha ön planda onlar için, tabii bağışlarını da es geçmemek lazım Allah niyetlerini kabul etsin.


Kovadan su döktükten sonra kapışacağın üç kişiyi seçip meydan okuyorsun.
Böyle bir şey sırf eğlenmek amacıyla yapılıp hastalık gibi nedenler bahane edilmese şahane olurdu doğrusu.

Bu uygulama sayesine ALS hastalığı neymiş öğrenmiş oldum insanları bilinçlendirdiği doğrudur ona lafım yok.
ALS HASTALIĞI NEDİR? bir bakıverin isterseniz.


Bu uygulamayı Amerikalılar başlatmış,anlayacağınız Amerikanın oyunu bunlar.Korelilerin de ABD özentisi olduklarını hepimiz biliyoruz ünlülerden yapmayan kalmamış.Aynı zaman da biz Türklerinde böyle bir özentiliği var.Bihterler Behlüller hepsi videolarını paylaştılar bile


En güzel Ice Bucket Challenge güncellemesi tabiki de G Dragon'un oldu velet abarttıkça abartmış dozer çağırtmış kepçesini buzlu suya doldurtup döktürmüş üstüne suyu, o nerede leğenle kovayla uğraşmak nerede değil mi? Nasıl da sevimli oyş oyş kalbin mi durdu şenin suyla mı oynuyon amanda aman.



Yani demem o ki her ne kadar bu videoları izlemelere doyamasam da bu adamın dediklerine harfiyen katılıyorum.





2 yorum:

  1. Yazını beğendim beğendim beğendim. Benim de aklımda 35687 çeşitli yazı konusu dolanıyor ama inanılmaz tembelim :))
    Açıkçası izlerken çok eğleniyorum ama işte amacından sapıyorlar eğlendiriyorlar. Ve ülkemizdeki IBC'leri izledim de cidden cılkını çıkarmışlar. Sonra Lady Gaga falan.. Ay bilemiyorum.
    Ama G-Dragon ay ölecektim ahahahahahah deli yani bildiğin.:D
    Farkındalık ayağına moda çıkardılar Kuru'nun dediği gibi suyu israf ediyolar orangutanlar ahahaha
    Ellerine sağlık Kumkumul'um^^

    YanıtlaSil
  2. Tenkyuuuu Şemsim :D:DD Tembel Şems tembeeel şemss hadi at üstünden o pis yorgunluk hissini de hayata dön yazılarını okuyalım :D
    Dediklerinin hepsine kocaman katıldım Kuru'yada tabii :)
    Iyyy IYyy Türkleri hatırlatma bile lanet özentiler tayfası :P
    Evet ya sıkıldıkça GD'nin videosunu açar oldum gerçi hepsi çok tatlıydı ama GD bir başkaydı be :D iki tane çekmiş şebek ikisi de aşırı komikliydi :D:D

    YanıtlaSil

Sevgili okur,
Yorumunun hazinem olacak.