26 Eylül 2014 Cuma

Bir 'Ulama' Gördüm Sanki


Şu sıra ''Seni ne gibi durumlar mutlu eder? diye bir soru yöneltilecek olsa, vereceğim yanıtlar soran kişileri hayrete düşürebilir.
Haydi sorun!
Peki, sordunuz farz ediyorum ve beni yaşadığım anın en mutlu, huzurlu ve şanslı insanı kılan o durumları sizlerle paylaşıyorum.

Ses bilgisi konu testinde 'Hangi ses olayı yukarıdaki paragrafta yoktur?' sorusunun şıklarında ulama olması ve ulama ses olayının yukarıdaki paragrafta olmaması.
İlk bakışta karmaşık ve zor gibi duran matematik sorusunun aslında çok kolay olması.
Geometride üçgene saf saf bakıp durma anında gözüme öklid, sinüs teoremi , muhteşem üçlü gibi kuralların çarpması ve yanıta ulaşmam.
Yine ses bilgisi konu testinde bir sorunun kurala değinmesi ve o kuralın  önceki boş bıraktığım soruya yardımcı olması.(Örneğin 1. soruda ünsüz benzeşmesini sormuş ve ben hatırlayamayıp boş bıraktım, 3. sorunun başında ünsüz benzeşmesinin kuralına değinip soruya başlamışsa)
Ve bunlar gibi birçok durum.
 Elinizde bir karton ülker çikolatalı gofretle gelseniz, bir geometri sorusunu çözdüğüm an gözlerimde çıkan kalpleri göremezsiniz.
Bunların yanında beni zıvanadan çıkaran durumlar yok mu?
Tabii var hemde yüzdelik olarak bu kısım daha fazla.

Tarihte yalnızlı sorularda, iki şık arasında kalmam ve doğru cevabın düşündüğüm diğer şık olması.
Herhangi bir soruda, bir şıkkı işaretledikten sonra kararımı değiştirip ardından başka bir şıkkı işaretlemem ve sonra doğru cevabın ilk seçtiğim şık çıkması.
Benim çözmekte olduğum sorunun cevabını, sınıftan birinin pat diye söylemesi.
Paragrafı okurken soruyu unutmam.
Matematikteki lanet işlem hataları. (Bazen öyle bir an geliyor ki iki kere iki dört değilde başka bir şey buluyorum ve o soru üzerinde dakikalarca oyalanıyorum)
Ve en kötüsü de hiç çalışmak istemediğim, boğulacak gibi olduğum, sadece boş boş duvara bakmak istediğim bir anda kafamı çevirdiğimde diğerlerinin harıl harıl ders çalışıyor olduğunu görmek.
Ve daha nice berbat haller...

Ekmek Kırıntısının iç sesini dinlediniz...

6 yorum:

  1. Ama ben sana kıyamam ki... Resmen 'Aha! İki yıl önceki ben' dedim okurken, nasıl güzel özetlemişsin sen öyle :) Her maddeyi okurken kafamı sallıyordum bi ara. Tarih, Türkçe yerine fizik, kimya anamı ağlatıyordu benim de. Gülerek okudum yazıyı tespitler piremsesi Kumkumul :))
    İki sene önce bu sancılı evreleri geçirmiş bir insan olarak söyleyeceğim tek şey, geçecek. Gerçekten bir şekilde geçiyor. Yaşarken kaplumbağa hızında gibi geliyor ama arkanı dönüp baktığında gerçekten hızlı geçmiş. Moralini bozmak için demiyorum, hayatımın en hatırlamak istemediğim zamanları olur şu sınav dönemleri.
    Ama dediğim gibi geçiyor bir şekilde, Rabbim sonucunu güzel ve hayırlı versin inşallah. Sınavlar tamamlandığında gönlündeki yer gelsin hayırlısıyla :) Böyle bir yıl sonra kampüs manzaralı yurdundan yaz blog yazılarını, hergün keşfettiğin yerleri paylaş bizimle, vize finaller hakkında yakınalım beraber, gıcık profları çekiştirelim. İnşallah çok inşallah.
    Bu dönemin aşırı aşırısı verimli ve bol hızla geçmesini diliyorum senin için Kumkumul'ummm.. Rabbim sen dahil tüm öğrencilerin emeklerini zayi etmesin.
    Seni ifrit eden durumların olabildiğince minimuma inmesini de diliyorum ayrıca, pis öğrenciler söylemesinler sen çözmeden sorunun cevabını :)
    Seneye bu zamanlar soru çözdüğü için gözlerinden kalp fışkıran bir Kumkumul değil de üniversitesine bakarken gözlerinden kalp fışkıran bir Kumkumul görmek istiyorum :) KOSKOCAMAN GÜLÜMSÜYORUM, kal sağlıcakla :))

    YanıtlaSil
  2. Ya ben ne diyeceğimi bilemiyorum yine :,( an itibariyle adeta bir duygu patlaması yaşıyorum
    Yorumu defalarca ama defalarca okudum şuan cidden tuhaf hissediyorum, hocaların günde yetmiş defa bas bas geçecek geçecek gibi öğrenciyi gaza getirme maksatlı konuşmalarını zoraki dinliyorum kulaklarım delik olduğu için ama sen çok güzel söylüyorsun çok samimi, çok içten çok çok çok mutlu ettin çok ama yani :) Bu yorumu terapi maksatlı okuyup duracağım içim karardıkça hayatımın dönüm noktasını yaşıyorum ve gerçekten zorlanıyorum hayallerim ve yaşadığım an arasında seçim yapmak o kadar zorki anlıyorsun işte sende
    Kampüs manzarasından yazmak dedinde içimde kelebekler uçuştuda uçuştu istiyorum istiyorum:)
    Bir yıl sonrası için söylediklerin o kadar güzellerki belki sana yakın bir yere düşerim nur cemalini görürüm hayalin dibi :)
    Şemsim çok ama çok teşekkür ederim bu güzel satırlar için Allah senden razı olsun :) gülümsüyorum çenem ağrıyasıya :)

    YanıtlaSil
  3. Ah canımmm biraz olsun motive edip moral verebildiysem ne mutlu bana çorbada minik bir nane parçam olsun istedim :D Hocaların o sürekli söylediği geçecek lafı klişe evet ama bir kez daha Bayan Klişe olarak geçecek diyorum.
    Hayal etmekten hiç vazgecme Kumkumulumm inan seni birkac tane daha soru çozmeye zorlayacak tek şey hayallerin. Uuuu ayrıca bende daha ne hayaller var. Gel de ki bana Şems benim moralim bozuldu azcık motive et beni, ben seni taa stratosfere çıkarırım kiii :D Bana üniversite günlerini, arkadaşlıklarını anlatacağın günleri, aile özleminden dolayı seni teselli edeceğim günleri bırak iple halatla çekiyorum halatla :D
    Ve bi de dua! Samimi olarak söylüyorum Kumkumulum ben şuan istediğim yerde okuyosam bunun %70'i duadır. Hiç bıkmadan yattım kalktım Allah'ım nolur dedim. Hayırlısını da eklemeyi unutmayalım :)Çok fazla inanıyorum ki samimi olarak ve iradeli bi şekilde istersen Rabbim senden esirgemiyor. O yüzden dualarını bol ve istikrarlı tut şeker kız. Ha benden yana sıkıntın olmasın dualarımdasın hatta birazdan yatacağım okkalı bi dua edeyim sana :D
    Yine, yeniden diyorum ki Rabbim hakkında hayırlı olanı versin, gönlündekini hakkında hayırlı kılsın. Çalışma şevkin gram eksilmesin moralın +3638284lerde gezsin, tüm hipotenüsler, pisagorlar doğru cevaba çıksın, dönem tamamlandığında 'Çok şükür yaptım be!' diyebilesin inşallah :)
    Dediğim gibi morale ihtiyacın olduğunda çal kapımı hayalcin burda :)
    Sağlıcakla, selametle, muhabbetle kal Kumkumulum Allah hepimizden razı olsun :)
    Yüzümün %92'si kadar gülümsüyorum sana kii yüzüm küçük değildir haberin olsun :P
    Not: Sevcan sana selamlarını iletmemi ve çok özlediğini söylememi istedi elçiye zeval yok üstümde kalmasın :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Minik bir nane parçası mı dedin? senin bu söylediklerin çorbanın bırak baharatını tuzu Şems'im tuzu onuda geçtim suyu :)
      O kadar çok hayal kuruyorum ki, kanatlanıp uçmayı hayal ettiğim çocukluğumdan daha fazla hatta şöyle bir şeyde var çocukluğumda kanatlanmayı daha özgürce düşlüyordum.
      Hayal bohçama rengarenk senaryolar bıraktığın için sana ne kadar teşekkür etsem az.
      Ben o günleri vinçle çekiyorum vinçle :) O yaşanılası günleri düşledikce ürküyorum, başaramamaktan korkuyorum, bir şeylerin ters gitmesinden korkuyorum.Şu sıra sanki her an aleyhime işliyor.Bir taraftan çabucak bitsin istiyorum öbür taraftan hiç geçmesin.Fazlasıyla karışığım.
      O temiz gönlünden kopardığın dualarını şu minnak kırıntıdan esirgemediğin için Allah senden razı olsun Şems'im
      Ne dedi isen hepsine gönülden Amin amin amin!!!
      Dediğin gibi her şeyin hayırlısı.
      Unutmadan hayal bohçamda kampüs manzarasından bir Şemspare yazısının dibine yorum atmak var :) Bunu yatarken kurmuştum çünkü cidden ama cidden bunu çok istiyorum.Kocaman bir ekmek olup Şemspare ile koyu muhabbete dalmak istiyorum hatta karşılıklı kakaolu süt lıkırdatmak.
      Allah senden gani gani razı olsun:)
      Güneş kadar gülümsüyorum ama on tane güneş kadar o kadar çok ışık saçıyorum ki millet güneş gözlüklerini arıyor :)
      Ve aleyküm selam Şems'im ama Sevcan kim ola ki?

      Sil
    2. Ben bunu okumuş ve yanıtlamamış bir insan danası olarak kendi kafama attım şaplağı sen rahat ol Kumkumul'um :)) Diyorum ki ne güzel dualar ediyoruz yahu biz! Hepsine gönlümün eeen derininden aminler~~
      Geçecek yastığa başını koyduğunda 'Keşke bir soru daha çözseydim, ' dediğin günler,
      Gelecek yastığa başını koyduğunda 'Keşke bir bardak daha kakaolu süt içseydik, daha çok muhabbet ederdik.' diyeceğin günler.

      Şair de oldum işsizliği iş edindim kendime :^)
      O kampüs manzarası eşliğindeki yorumu peçeteme sarar cebimde saklarım ben hele bi gelsin o günler :) Ayrıca korkma sakın başaramamaktan. Sen gayret ve dua ettikçe esirgemez Allah. Hadi istediğin yer olmadı diyelim sonu mu sanki her şeyin? Kendine psikolojik baskı yapma sakın, seni en çok 'yapmak zorundayım'lar yıpratır.

      Kocaman bir ekmek olmana gerek yok ki ben seni avcumun ortasındaki naif bir kırıntı olarak sevdim :)
      Allah hepimizden razı olsun Kumkumul'umm :) Dualarım seninle devasa faytinkler sana~~

      Bende gülerken dudaklarımı zorlayacak kadar gösteriyorum gülüşümü sana. Gülüşlerimin tebessüm olarak yansıması dileğiyle. Çabucak gerçekleştir hayallerini ki ortak hayallerimiz de nasiplensin ^^ Allah'a emanet ol cici insanoğlu ♥

      Sil
    3. İnsan danası ne biçim söz öyle estağfurullah :)
      Şaplak maplak dediğin için de kulaklarını çekerim hee

      Mısralarından kocaman kocaman öpüyorum ne de güzel şiirleştirmişsin bravo :) Her bir hecene gülümsedim çok teşekkür ederim :)
      Farkettim de yaklaşık olarak bir ay geçmiş bu yorumlardan sonra :( nasıl da çabuk geçiyor zaman tüylerim tiken tiken oldu :( çalışkan, sorumluluk sahibi olaydım sınavı iple çekeydim Nölürdüü ^^
      Ben yaz tatilinde dizi filmlerle kafamı yorarken rakiplerim test çözmüşler (küçük emrah bakışı) bünyem çalışmaya alışık değil zorlanıyorum şimdilik.
      Aahh ahhh herşey bu kadar netken neden aval aval bakıyorum çalışanlara.(Asıl insan danası bulundu!)

      Şems'im çok teşekkür ederim yorumun, güzel sözlerin ve hayallerim olduğunu hatırlattığın için :)))
      Bende o kadar içten ve neşeyle gülümsüyorumki tarif bile edemiyorum♡♡♡♡♡♡♥

      Sil

Sevgili okur,
Yorumunun hazinem olacak.