6 Aralık 2014 Cumartesi

Doğruluk Cesaret İster



Şişe çevirmece oyununda,
'Şuan burada bulunan kişilere karşı sevgini, fazladan aza doğru nasıl sıralarsın?' diye bir soru yöneltilir; sırf çiğ yumurta yememek için, tercihini doğruluktan yana kullanan oyuncuya.
Net bir cevap vermesi gerekir
Maddeler halinde ve sebepleriyle...

Sevgi öyle halının üstünde; tükürüklü su içme korkusuyla, eğlenme çabasındayken konuşulacak bir konu mu?
Birileri sevgiyi bir kalıba koyabilmiş de mi biz bir çocuk oyunuyla, ne derece sevildiğimizi öğrenmek için böyle bir girişimde bulunuyoruz?

Sıralama sorusuna bir çok yanıt verilebilir ama en orjinal olan ve çokça  kullanılan bir tabir vardır, şişe çevirme oyununun vazgeçilmezidir;
 'O ayrı kefede şu ayrı kefede' denir.

Herkes için tek tek kefecikler diker, ucunu da kırmızı bir kurdeleyle güzelce bağlarsın. 
Evet bunu yaparsın çünkü kefede senindir içindeki de. 
Kefeni neyden yapacağına karar verme konusunda ince düşünmelisin, üzülebilirsin.
Bazen bir kefeye iki kişiyi alırsın, bazen tek kefeyi tek kişiye ayırırsın.
Bulunduğun kefenin beş yıldızlısını hatta ve hatta en üst katta kral dairesi olmasını istersin
Böyle bir yer için cebindeki paraya da gözün kapalı kıyman gerekir, ürkersin.

Bu oyunda ayrı kefe, ayrı çuval meselesiyle de işin içinden çıkabilirsin.
Ama o kefelerin bulundukları yeri de önemli.
En konforlu kefen hangisi?
Her kefenin de kendine göre bir yeri varsa, denize sıfır arsana hangi kefeni inşa ettin?
Hangisinin yeni nesil izolasyon sistemi var? 
Hangisinin ucunu daha sağlam bağladın? Hangisini daha dikkatli işledin?
Demezler mi?

Sevginin ne kefesi vardır ne de kafesi.
Bazen anlık bir gülümseyiştir,
Bazen sıcacık bir sarılış.

Bazen anılarına gizlenir,
Bazen şimdide gezinir.

Küçük bir cam şişenin içinden çıkan notta da hissedebilirsin,
Bir anda beliriveren göz yaşında da.

Çok uzaktan birinin kocaman gülümseyişini de sevebilirsin.
Yakınındakinin anlamsız bakışını da.

Ama sadece hissedersin.
Hiç bir terazide tartmaya gücün yetmez,
O gücü bulsan, hassas bir terazi bulamazsın.
Evirip çevirip tam kavramak için bir taraflara atamazsın.
Çünkü atarsan kırarsın.
Parça parça olur kullanamazsın.

Evet sevgili okur, ben bir şişe çevirmece mağduruyum.
Doğruluğu seçtim ve çok değerli iki dostum arasında seçim yapmam istendi.
Kekeledim,
Çünkü ikisine de şatolar yapmıştım gönlümde,
Hangi şatonun yalıtımı daha iyiydi bilemedim.

Zaten sevgimi nasıl izah edebilirdim ki?
Manasını tam olarak kavrayamamış bir ekmek kırıntısıyken...

17 yorum:

  1. Arkadaşlarının yaptığı sürprizle tüm gününün mutlu geçmesini dileyen bir ekmek kırıntısı .. Tam eğlencenin ortasında cevabı bilinmeyen bir soru . Oysa oradakiler biliyordu neyin ne olduğunu , aradaki sevgi bağının ölçülemeyecek kadar çok olduğunu . geçirilen onca zamanda biriken gülüşlerin sevgiyi ne kadar çok güçlendirdiğini ... Peki birlikte dökülen gözyaşların kıymeti yok muydu ? Ya da anlamsız bakışların ... Tercih konusu olan "yeşil" , ekmek kırıntısının yanında hep mutluydu , onunla " Komik mi ? " diye diye içini karartan onca şeye rağmen gülebiliyordu. Üzülmüyordu , biliyordu ekmek kırıntısının gönlünde kocaman şatolara sahip olduğunu .. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu pek sevimli yoruma Dilara olarak mı yoksa Ekmek Kırıntısı olarak mı yanıt versem karar veremedim doğrusu. Günlük hayatta ciddi konuşma seviyemiz minimum seviyede olduğundan olsa gerek :) (Kısa keseyim annem ters bakıyor)
      Kiralık daire aradığın sırada ve ya ayazda çalacak kapı bulamadığında bir yerlerde zaten sana ait bir şaton olduğunu unutmayasın :)
      Tişikkirler...
      (Yine her zamanki gibi çok romantiğiz Yeşilim :) Sen kalp ben :D:D:DD)

      Sil
  2. Yaşamak istemeyeceğim, zor bir durum. Kesinlikle kefe mefe diye açıklanabilecek bi hal değil ki sevgi?! En iyisi ben oynamıyım bu oyunu hiç. :)
    Takipteyim. Merak edersen, beklerim. Sevgiler... :)
    http://mimiklibocek.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağzına sağlık, en iyisi hiç bu işlere bulaşmamak eğlenmek istersek adam asmaca, isim şehir falan oynarız ne bu böyle işkence gibi :)

      Hoş geldin :) misafirin olurum bir gün görüşmek üzere :)

      Sil
  3. Doğruluk mu cesaret mi, :)) Hayır hiç biri :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç biri yanıtından önce, adımızın yanına konacak olan oyun bozan kalıbını kabullenmemiz gerek :))) o bile cesaret istiyor :))

      Sil
    2. Oyun bozanlık iyidir :))

      Sil
    3. Oyunu bozan kişi açısından düşünürsek iyidir tabii :)))

      Sil
  4. Merhaba :) Sizi blog keşif etkinliği sayesinde keşfettim ve takibe aldım banada beklerim :)
    suslusirine.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldin :)
      Bende pek süslü bloğunun derhal izleyicisi oluyorum :)

      Sil
  5. Merhaba :)
    Sevdicaan blog keşif etkinliğinden geliyorum .Bloğunuzu takibe aldım. Benim blogumda da blog keşif etkinliğim var herkesi beklerim.
    http://www.sosyalmedyakafe.com/2014/12/blog-kesif-etkinligi-bloglar-listesi.html
    Bloglarınızda yayınlayıp bizlere destek olursanız seviniriz :)
    İyi günler :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba hoşgeldin :)
    Teşekkür ederim bir uğrayayım bakalım :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba sevgi bağının ölçüsü olurmu hiççç sevgi ve dostlukla...
    bilge-orfe.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Merhaba blogger dayanışmasından geliyorum takipteyim benim bloğuma da beklerim
    www.pembemakyajcantam.blogspot.com Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. Bloggerların iletişim bilgilerini arşivleyerek etkinlikler için daha ulaşılabilir hale getirebiliriz.
    Hangi blog, hangi şehirde hatta ülkede,
    Kısaca "Blogger Haritası"...

    Bu listede olabilmek için öncelikle birkaç dakikanızı ayırarak
    "Blogger Tanıtım Formu"nu doldurmanız gerekmektedir.

    Bilgi için;
    http://fincanteyze.blogspot.com.tr/p/blogger.html

    YanıtlaSil
  10. Saygılarla. Takipteyim sizi de cici bloguma beklerim http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil

Sevgili okur,
Yorumunun hazinem olacak.