22 Temmuz 2015 Çarşamba

MATEMatik


Cümlelerim arasına sızan en ağır küfür matematik.
Yatarken kulağınızda vızırdayıp duran sivrisinek neyse, matematik de öyle benim için. Yaprak Dökümü'ndeki Ferhunde karakteri size hangi duyguları yaşattıysa, o da aynı şeyi yapıyor bana.
Tecavüzcü Coşkun matematik;
Nurella, Turabi...

Şu gözle görülür, tartıya koysan tartılır nefretime rağmen eşit ağırlık öğrencisiyim.
Çünkü, kısa şortlu günlerimde bir hayal kurdum sevgili okur. Ana sınıfı öğretmeni olmak istiyorum dedim 'Büyüyünce ne olacaksın?' sorularına cevaben. O mesleği seçme amacım boya kalemlerinden ve oyuncaklar dünyasından kopmak istemeyişimdi.
İlerde öğrencilerime renkli kartonlardan elmalar, armutlar, hayvancıklar kesecektim. Rengarenk bir masa etrafında toplayıp  kurguladığım milyonlarca hikaye arasından en güzellerini ayıklayıp heyecanla anlatacaktım onlara.

Büyüdüm sonra...
Yine sordular aynı soruyu. Saygıdeğer büyüklerimiz şu soruyu sormaktan neden vazgeçmezler anlamış değilim doğrusu.
Aynı cevabı verdim;
"Ana sınıfı öğretmeni olacağım"

Ortaokuldayken, ana sınıfı öğretmenliği yapan kuzenimi fırsat buldukça ziyaret eder kendi çapımda gelecekteki mesleğimin provasını yapardım. Bazen elimde çikolatalarla giderdim ana okuluna. Miniklerin beni gördüklerinde girdikleri o sevilesi haller daha da heveslendirmişti beni. Tatlı hevesimin kursağımda boğulup mefta olacağını nereden bilebilirdim ki?

Liseye geçtim...
Yine sordular. Cevabım aynı oldu fakat bu defa dönütü farklıydı.
Bu muydu hayalim? Neden Hukuk gibi zirvedeki bölümler değildi de en basitinden bir öğretmenlikti?
Başarılı olabilmek için hedef noktası zirvede olmalıydı. Hem millet atanma sorunuyla cebelleşirken öğretmenlik hayal edilir gibi değildi.
"Yüksekleri hedeflemeliydim"

Söylenilenler duymak istediklerimden çok daha farklı bir boyutta olsa bile hoşuma gidiyordu. Hayalim küçük görülüyorsa, o ufacık minicik şeyi başarabilecek seviyedeydim. En azından böyle düşünüyordum. MUTLUYDUM.

İşte tam bu noktada kötü kalpli matematik canavarı devreye giriyor. Eğer istediğim bölüme gideceksem matematiğin de üstesinden gelmem gerekiyordu.
Çok saçma değil mi sevgili okur?
Ana sınıfı öğretmeni olacak biri neden onca saçma işlemin kurşununa göğüs germek zorunda ki?

Annemin öğretmenimden dinleyip bana anlattığına göre canavarla hikayemizin özeti şöyle:
2. veya 3. sınıftaymışım, öğretmenim ısrarla matematiksel bir şey anlatmaya çalışırken, etrafıma bakınarak 'Boşuna anlatmayın öğretmenim benim kafam almıyor böyle şeyleri' demişim.
Bacaksızın ön yargısına da bakın!

Birde şu metreyi santimetreye desimetreye çevirme soruları var ya hani merdiven çiziyorsunuz aşağı inerken sıfır ekliyorsunuz, yukarı çıkarken çıkartıyorsunuz falan. Ha işte o konuyu abim bana bıkmadan usanmadan anlattı. Anlayabilmem için her yolu denedi. Fakat o kağıda merdiven çizmekle meşgulken ben çizdiği berbat merdivene güldüm. Ne kadar da yeteneksizdi.
Abimin sıfırları basamakları bir çıkıp bir iniyordu bense uzaktan şişko rakamların anlamsız dans kareografisini seyrediyordum...

Vel hasılı kelam, beni hayallerime götürecek sınavın matematik bölümümü gözyaşlarımla ıslattım. Adeta sorularla savaştım. Savaşmak derken çözmeye çalışmak gibi değildi baktığım sorulara en ağır sözlüsünden sövmekten başka bir şey gelmedi elimden.
Ne bekliyordum ki matematik kiiiim ben kim?
'Matematik Canavarı ve Kırıntı' hikayesinin sonu 7.75 net oldu. Hal böyle olunca ana sınıfı öğretmeniliği bölümünü de tutturamadım. Sırf matematik korkum yüzünden hayallerimin peşinden koşmayı amaç edinip bir sene daha beklemeyi göze alamadım ve istediğim bölümü canavarımı yok etmek uğruna feda ettim.

Bazen engeller hayatımızı değiştiriyor sevgili okur. Engelim beni hayallerimin kilometrelerce uzağına iteledi.
Önünüzdeki engellerin, daha güçlü fertler olmanıza zemin hazırlaması dileğiyle. Sağlıcakla kalın.

14 yorum:

  1. Geçmiş olsun Kırıntı.. Yüksek Hedefçiler, hayalleri veya becerileri hiç umursamıyor maalesef..
    Matematiğe olan düşmanlığın şaşırttı. Ben iddialı olmasam da matematiği sever ve yaparım. "Yeter!" dedirten yerleri yok değil. Aaaığh~
    Tercihleri naptın? Ben yine düşündüğüm bölümü yazdım ama maalesef paralı okuyacağım.. Ulaşabildiğim en yüksek bursu kazanmayı diliyorum. -,-'

    YanıtlaSil
  2. Saydam sana yazacaktım ama bloğunda yazı yoktu iyi ki geldin.
    Matematik severler şaşırırlar zaten alt tarafı iki üç rakam nesinden korkuyorsun derler ama canavar o, pislik, nanet...

    Çok sevindim senin adına istediğin bölümde okuyacağın için çoook şükret. Umarım bir sürü yerden burs kazanırsın
    Yaz bana nereyi kazandığını merak ettim tivitıra gel mesela. Kendine iyi bak.

    YanıtlaSil
  3. Matematik konusunda bende nefret edenlerdenim.. Beyin bir turlu basmiyor ne kadar cabalarsam cabalayim , bir sey soruldugunda bos bos bakip sanki sayilwr ordan orya dagiliyormus gibi gelir bana.. Hayallerinden vaz gectin ama hakkindq hayirlisi ne ise o olsun .. Boylesi belkide daha iyi olacak senin icin ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Matematik dersini sevmeyen üstüne bir de üstüne yapamayanlara sempatim var sarılalım bence. Biri bir şey sorunca kanatlanıp uçan sayılara el sallamışlığım çoktur benim de :D
      Amin, hayırlısı olsun diye girdim bir yola bakalım dediğin gibi iyi olacak mı?

      Sil
  4. Olsun canım üzülmemeye çalış.Bende matematikten nefret ederim..Anlamaya çalışırım ama anlayamam o yüzden matematik dehalarına hor gözle bakmışımdır hep,nasıl yapıyor bunlar bunları ya?!?! diye geçirmişimdir içimden.Çok büyük birşeymiş gibi anlatılıyor ,ama bana göre alttarafı matematik,alttarafı bi ders.Böylelikle çok istediğimiz hayallerimize bile kavuşamıyoruz,bizimde kaderimiz bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzülmeyeceğim diyorum sırf matematiğe gıcıklık olsun diye onu takmıyormuş gibi yapmaya çalışıyorum ama elimden gelmiyor :D
      Bizim sorunumuz matematikle uğraşamamak kardeşim biz de yaparız elbet ne var ki dediğin gibi alt tarafı bir ders iki sayı çarpıp böleceğiz işte. Misal benim tak tak çözdüğüm zamanlarım da oldu ama sürekliliği yok. Anlaşılmayan, kendini ifade edemeyen ezik bi ders saçma yani. (Kedi ulaşamadığı ciğere pis dermiş, ben az önce içimdeki kediyi meydana çıkardım :D)
      Kaderimize razıyız evelallah matematiksiz de yaşanıyor çok şükür ama olmasaymış da olurmuş be :)

      Sil
  5. Oysa ki istediğin bölümle ne kadar ilişkili ki matematik? Hiç. Başarılı olarak nitelenebilmek için neden belli alanlarda yetenekli olmamız gerekiyor ki? Herkes matematikte iyi olamaz, herkes harika resim çizemez, herkes kürsüye çıkıp etkili konuşamaz vb. Herkesin kendine özgü bir yeteneği var sonuçta ama mantıksız bir sınav sistemi ile belki de başarısız olacağımız bölümlere savruluyoruz. Belki de hakkında hayırlısı budur. Böyle düşünmeye çalış bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıklayıcı yorumun için çok teşekkür ederim bahsettiğim tam olarak buydu mesajımı almış olmana sevindim.
      Umarım başarısız olmam hakkımda hayırlısının bu olduğunu düşünüyorum nasipten öte yol yok, hayalde neymiş???

      Sil
  6. ühüüüüü ağlayacağım şimdi :P Ben de matematik MATEMATİK HOCALARIM yüzünden hayallerime el salladım :P
    Oysaki en sevdiğim derslerdendi matematik soğuttular beni adı her geçtiğinde kusacağım geldi :P Makine mühendisliğinden 360 derece dönüp edebiyata hukuğa kaydım iyi mi :P
    Hakkında hayırlısını diliyorum be canısı kim bilir belki şimdi seçeceğin meslekte daha mutlu olursun :D
    Ha bir de sana mim pasladım haberin olsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağla ağla bloğumda bir sürü selpak mendil var sahibi çok ağlak çünkü :D
      Demek hukuğa kaydın bildiğimiz hukuksa kaymış değilsin harika bi bölüm. Makine mühendisliğinin ataması yok zaten kardeşim yaaaa iyi tarafından bak.
      Amin eksik olma :)
      Mim mi? mim diye bir şey vardı dimi unutmuşum. Hatırlattığın için teşekkür ederim :D

      Sil
  7. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve takipteyim :)
    Bana da uğrarsanız çok sevinirim sevgiler...
    http://modadusleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. Ağlanılasıydı :( Umarım seçtiğin bölümde matematik sivrisinin vızırtısıyla minimum düzeyde karşılaşırsın ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Minimumu geçtim matematik hiç yok sıfır matematik ama matematik neymiş bunun yanında dedirtecek bir bölüm. Daha da ağlanılası yazılarım olacak sanırım :D

      Sil

Sevgili okur,
Yorumunun hazinem olacak.